Tuesday, November 8, 2011

Fars dag

Min Pappa

Jag älskar min pappa.

Min pappa föddes för länge sen. Farmor var med. Året var 1951. 24 augusti var en fredag. Det sägs att han var stor och stark redan då. Det året kostade en liter mjölk 34öre och även Phil Collins kom till världen.

Om min pappa vore en seriefigur skulle han självklart vara björnen Baloo. Han kan ta i hårdare än han tänkt, men menar inget illa. Jag har varit rädd för min pappa. Men inte längre. Idag är vi jämlika. Min pappa gör så gott han kan. Precis som jag. Precis som alla andra.Min pappa har fel och brister. Precis som alla pappor. Jag kunde inte fått en bättre pappa.

Jag älskar min pappa.

Min pappa är varm och kramgo. Han är glad och sorgsen. Min pappa är djup och långgrund. Min pappa är en fantastisk människa, livet till trots. Eller tack vare….Min pappa är en tänkande varelse. Han är en omtänksam själ. Min pappas väsen är godhet. Han är bättre än vad han förstår.

Jag älskar min pappa.

Min pappa är en kämpe. Min pappa är ett stöd. Min pappa har en inneboende urkraft. Ibland är jag orolig för min pappa, för han är också svag.Min pappa är älskad av många och älskar tillbaka.Jag delar min pappa med andra.

Min pappa är bror. Min pappa är son. Min pappa är make. Min pappa är morfar. Min pappa är vän. Min pappa är kollega. Min pappa är Lennart. Min pappa är min systers pappa. Min pappa är min pappa.

Han räcker till i sin otillräcklighet.

Min pappa är grym!

Jag älskar min pappa.

Pappa, jag älskar dig!

No comments:

Post a Comment