Friday, February 27, 2009

Utmaning 58-27 Februari, Skriv om en minnesvärd födelsedag.

En varm solstråle kikar in genom fönstret och landar på mitt ansikte. Jag öppnar ena ögat o kisar mot ljuset. Jag hör det försiktiga slamret från köket. Jag vet att det är hon. Hon som får mitt hjärta att slå dubbelslag. Ett brett leende sprids på mina läppar o jag blundar.
Snart blir det tyst och smygande steg närmar sig. Sen kommmer sången. Min födelsedagssång. Hon har lärt sig den vid det här laget.
-Va är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är min älsklings födelsedag. Hurra hurra hurra!!
Jag slår upp ögonen och ser denna vackra kvinna stå framför mig i sina urtvättade flanellpjamasbyxor och vita linne med raggsockorna på fötterna.
Hon ställer ner brickan i sängen. Ett brinnande ljus, trots solskenet. Ett fång krispiga tulpaner. En kopp hett te, grönt roiboos. Och min frukostskål bestående av kokta mosade ägg, avocado, dill, örtsalt, majonäs, lime och solrosfrön. Toppad med tomat och paprika.
Hon vet vad jag älskar o behöver för att må bra.
Jag kastar mig över henne och kysser henne glatt. Vi skrattar o rumlar rumt bland täcke och kuddar. Snart är snabba kyssar och händer överallt...
Jag ligger lycklig på rygg med henne ovanpå mig. Hennes varma andedräkt mot min hals. Jag drar in hennes doft och suckar djupt. En tår av lycka rinner nerför min kind. Hon kysser bort den och ler.

Jag dricker upp mitt kalla te och vet att detta inte är en självklarhet.
-Hjärtat, ta din morgonstund nu. Sen väntar din dag på oss, säger hon.
Jag mediterar, ber, läser, reflekterar och tackar.
Nu är det dax för resten av min fantastiska födelsedag!!

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. (Ursäkta felet ovan som jag gjorde)

    Mycket fint skrivet, varmt och längtansfullt.

    ReplyDelete
  3. Glatt, varmt... hundlikt, på något vis. Själva stojet i sängen, menar jag. Som två hundar som busar!

    ReplyDelete