Thursday, December 8, 2011

Saknad

Kvällen är sen. Har övergått i natt. Min trofasta trognaste snarkar under stolen jag sitter i.
Vill inte ge efter. För tröttheten. För känslan. För tiden.
Känslan av tomhet och ensamhet har övergått i smygande ångest. Är det även ilska som anas? Är det i grunden avund? Sorg? Längtan är tydlig.
Hitta mig! Mitt hjärta ropar.
Det svider, river. Tilliten får stryk av tvivlet.
Hyasintens doft når mig. Vill inge hopp. Lättnad för en sekund men den djupa sucken tar mig tillbaka.
Kärlekstörsten gör mig galen.
Kyss mina ögon. Ge mig din hand. Var finns du? Du som trånar såsom jag. Gråter såsom jag.
Jag är här min älskade! Kom till mig. Jag väntar dig. Du får alltid vara min om jag får vara din.
Jag vet att du längtar.
Jag vill tro att det finns för oss. Vill våga ge drömmen en chans. Kanske får vi dela våra liv. Resten av våra liv.
Kanske existerar sagan.
Kanske...

No comments:

Post a Comment